Spørsmål og svar

Frequently Asked Questions

Betaling

• Hvordan betaler jeg for timen?

Det sendes ut faktura på epost i slutten av måneden, slik at du som foresatt kun betaler for timer ditt barn har hatt.

• Avlysningsregler

En time må avlyses senest 4 timer før oppsatt tidspunkt på hverdager for at den ikke skal faktureres.

I helger og datid (før kl. 12) må beskjed gis før kl. 20:00 dagen før.

For å avlyse timen, holder det å sende direkte SMS til din lærer.

*En time kan utsettes/flyttes på innen samme uke uten ekstra kostnad, hvis det passer for alle parter.

• Jeg har fått inkasso på en betalt regning, hva gjør jeg?

Sjekk aller først at du har husket å fylle ut KID nr, og deretter at du har fylt ut riktig i forhold til måneden.

Etter det, tar du kontakt med dagligleder@etterskolen.com og forklarer situasjonen din.

Legg ved bilde av kontoutskrift som vedlegg.

• Er første timen gratis?

Ja, første 60 minuttene med en ny elev er timen kostnadsfri. Dette fordi timen går mye ut på at elev og lærer blir kjent med hverandre og at lærer kartlegger eleven gjennom samtale og undervisning.

*Første timen er ikke gratis for privatister, eller elever som kun har prøveforberedelse.

• Er det andre priser for gruppetimer?

Ja, gruppetimer er litt billigere da eleven ikke får like mye én til én veiledning, men vi hjelper fremdeles elever på et individuelt nivå.

• Rød dager

Hvis ditt barn skal ha time på en rød dag, blir timesprisen dobblet med mindre annet er avtalt med læreren direkte

• Har dere søskenmoderasjon?

Per nå er det ikke en fastsatt ordning, da prisene våre er allerede ganske gunstige. Men det kommer stadig vekk tilbud i ferier og ved andre tilfeller på våre sosiale medier.

Fom. 1. januar 2024 vil det være en søskenmoderasjon på 10% uavhengig av hvor mange søsken som er påmeldt hos oss.

• Jeg vil kun ha en halvtime for barnet mitt, er det mulig?

Nei, vi fakturerer ikke for kun en halvtime. Så hvis det er et stort ønske så vil det faktureres for en hel time.

• Setter dere opp kvarter?

Nei, vi jobber per halv time.  Men det har veldig ofte oppstått at elever har fått noen minutter over tiden kostandsfritt, da vårt hovedmål er å hjelpe elevene våre som trenger det.

• Når kan dere kontaktes?

Vi er tilgjengelig på telefon og epost på dagtid, da vi har elever på ettermiddagene.

Det er også mulig å ta kontakt i helger og ettermiddager, men forvent en liten forsinkelse på svar.

dagligleder@etterskolen.com

• Hvordan kan jeg best kontakte dere?

Epost og telefon er den beste måten å ta kontakt med oss på. Se på fanen Kontakt oss for mer informasjon.

• Hvordan kommer jeg meg inn til kontoret deres?

Det er to innganger.

• Inngang ved OBOS:

Ved OBOS er det en glassdør til venstre, gå inn den og opp en etasje. Følg korridoren til kontornr 208 eller 209.

• Inngang fra nedre siden:

Her er det opp to etasjer og inn døren der det står Single Office. Følg korridoren forbi møterommet og opp 4 trappetrinn til kontornr 208 eller 209.

Andre spørsmål

• Hvordan er det med parkering?

Vi har dessverre ikke parkering hos oss. Men det er kommunal parkering langs sideveiene og et parkeringshuset rett ved oss der det er mulig å ringe dem og få til en fast månedspris.

Flere av våre privatister har benyttet seg av parkeringshuset da de ofte har flere timer i uken.

• Hvilke fag underviser dere privatister i?

Hovesakelig i matte, men vi hjelper gjerne i flere fag. Ta kontakt idag!

• Matte, 1P til R1
    • Naturfag
    • KRLE
    • Fysikk, 1&2
    • Kjemi, 1&2
    • KRLE
    • IKT
  • Kan jeg være med i timen til barnet mitt?

Vi foretrekker helst at foresatte befinner seg i sofagruppene ved oppgangene da vi ser at det kan være et forstyrrelsesmoment for elevene selvom dere som foreldre bare ønsker å gi en ekstra trygghet.

• Organisasjon

Kommer...

Timer per elev

Hvor mange timer bør barnet mitt ha?

• Hvor lenge varer en time?

En time er på 60minutter.

• Barneskole 1-4 trinn

Elever på småskolen anbefales å ha kun én time (60 min) i uken.

Det er mulig å sette opp 90 minutter også. I et slikt tilfelle settes økten opp slik:

time 40 min - pause 10 min - fortsettelse 40 min.

• Barneskole 5-7 trinn

På storskolen anbefaler vi minst 60 minutter og maks 90 minutter. Da er det som oftest uten pause, med mindre det er ønskelig i samarbeid med foreldrene.

• Ungdomsskole 8-10 trinn

På ungdomsskolen er anbefalingen minimum 90 minutter og maks 2 timer i uken.

Selvsagt er det individuelt lagt opp og andre løsninger kan fungere. I tillegg er det ikke uvanlig at elever trenger flere eller lengre timer rett før prøver, dette tilpasses for.

Løsninger andre elever har hatt:

• 2 ganger i uken med 90 min per gang
    • Pauser i økten
    • 3 ganger i uken med 90 min per gang, osv.
  • Videregående skole 11-13 trinn

På vgs er anbefalingen vår 2 timer i uken.

• Privatister

For privatister er anbefalingen vår basert på hvilket fag det gjelder.

Hvis eleven skal ta privatisteksamen i et realfag, er anbefalingen 2 ganger i uken 2 timer per gang minst.

For andre fag er anbefalingen en gang i uken 2-3 timer per gang.

*Ved kontakt 4 uker før eksamen eller mindre, øker anbefalingen vår. Ta kontakt så setter du og din tildelte lærer opp en plan.

• Prøveforberelde

Ved timer satt av til å forberede spesifikt for en prøve, tentamen eller eksamen, er anbefalingen vår 2 ganger i uken 1,5-2 timer per gang.